Monday, September 17, 2012

السطور البرمجية


قالوا عني مجنون 
ودي حقيقة 
مش مجرد مقولة 
هما مين مش مهم 
هما يلزموا ولا لاء 
مش مهم 
لكن الأهم إنى مجنون 
دا أهم حاجة 

مقطع من اغنية لغسان المولي :
مش هسيبك تبقى وحدك 
لو فى اخر الكون هناديك 

مش مهم اى حاجة حاليا غير انى ابقى كويس واسترد اللي ضاع مني وارجع قوي تاني 
النهارده لما حكيت عن كل اللى فات 
اتاكدت انى قوي اوى 
اتاكدت انى مذهل ومليش مثيل 
كل التجارب اللى فاتت عليا عملتني وخليتني أنا 

أنا مبسوط أوى من نفسي 
لانى وحش للدرجة دى

لاني فكرت فى فكرة زي الزفت مجنونة ومنطلقة زى دى 

انا هلعب فى السطور البرمجية لعشقي ليكي 
هغير فى كل سطر 
هحرف الاكواد زى الديانات المتحرفة والمبتكره والمخترعة 
هلعب فى شروط كل حالة 
هغير كل حرف بحيث يبقى حتي لو فضل هوا له معني تاني
هلعب فى السطور 
وفى وسط كل دا هستمر فى اللى بعمله 
مش هتوقف لحظة 

بس هقلب السحر عالساحر 
أنا اللعنة اللى مش ممكن تتخلص منها واللى هتحس إن الجحيم هوا المكان المثالي للراحة وانا حواليك 
انا الأسطورة اللى مش بتتكرر 
أنا نفسي 
أنا الشخص اللى بيتحمل النار والموت والألم والوجع 
أنا الشخص اللى فات عليه كل دا ولسه أسد 
هستمر فى حياتي 
وهعيش 
وهلاقى البنت العجيبة 
اللى تقدر تحن عليا وتحبني 
دا هوا اللى يهمني 
والاهم من دا كله متبقاش زفت او سيس او تعبانة 

لو ملقتهاش 
هخلقها 
مش صعبة 
الموضوع محتاج شوية تعب 
وأنا لها 

يلا بقى نشتغل عالسطور سطر سطر سطر 
ونستمر فى السحر واللى بنعمله 
لحد ما التعويذة 

 
ومقطع بقى من اغنية مودي راب إسمها علبة فالصو ...
فاكرني مين ؟؟؟
 منا الجزيرة وأقرب حد ليا واقف عالبر التاني 
كل حاجة إتحددت من البداية للنهاية 
فوق معايا بكلم نفسي أنا 
ولا خلاص قلشت معايه ؟؟؟

No comments: