Wednesday, July 11, 2012

فى الطريق العتمة

بالتأكيد أنا فى عتمة وضلمة ومش عارف الطريق مودي على فين
لكن برغم كدا انا مصر على مواقفى اللى اخدتها والحاجات اللى نويت اظهرها فيا
انا حتى لو شايف ان الانسان مبيتغيرش وان هييجى لحظة له يشوف الحاجات اللى حواليه ويلاقى نفسه لسه فى نفس المكان
ولكني مش هستنى المخاطرة دى
ومش هستنى واحدة تكتشف انها لسه بتحبني او كانت بتحبنى بجد
اللى مش هيبقى عارف فى كل لحظة موقفه تجاهى
انا ببساطة مش عايز اعرفه
الموضوع سهل وبسيط وفى غاية الوضوح
انا مؤمن بحاجات وخايف من حاجات كتير وأكتر حد خايف منه ربنا
بس انا هستغفر كل لحظة وكل يوم وربنا قال وما كنت لاعذبهم ماداموا يستغفرون
بيتهيألى دا كفاية للى زيي للى مش قادر يقرب
انه يعرف غلطته ويستغفر وميقربش غير لما يمتنع عن كل الغلطات
بالنسبة لاى حاجة تانية فى حياتى فانا هستمر فى نفس الطريق
وهرجع لايام زمان
هبقى قوي ووحيد ومشغول ومش فاضى ابص اشوف الساعة كام ولا حتى اغسل وشى
بس برغم كل دا هكون مبسوط لان مفيش حد هينكد عليا او يتعبنى
ما انا مش ناقص والله العظيم ما ناقص حد ولا حاجة
انا لو محتاج فمحتاج حد يفرحني واقف جنبه او اساعده او محتاج حد يفكر معايه لانى حاسس انى لوحدى اوى جوا دماغى
انا تعبت من تقدير الناس
وعمل الحاجات الحلوة فى الناس اللى بسببها الناس بتشوف نفسها اعظم وبتعتبر دا حق مكتسب وبتوجعنى
انا خلاص مبقتش قادر ولا عايز دا نهائى
انا مش هعامل حد حلو لانى ببساطة لا محتاج ولا عايز حد
ومش ناقص جرح برده
اللى شايف نفسه اعظم مني وشايف نفسه اله ومش بشر يبعد عنى
واللى شايف نفسه بشر برده يبعد عنى
واللى شايف نفسه وشايفني بشر يبقى يا أهلا وسهلا بيه
انا مش مبسوط اوى بكل الضلمة اللى حواليا دى
ومش زعلان من كل الاوجاع اللى تعبانى دى
اينعم مقهور اوى
بس هستمر
هكمل فى نفس الطريق
همشى فى نفس الطريق وهبقى احسن من اللى انا فيه مش عشان هتغير لاء
عشان هظهر حاجات جوايا تستاهل انها تظهر

جاتلى فكرة النهارده عن ان الانسان مش بيتغير ولا حاجة وانه كل اللى بيعمله بيظهر حاجة جديدة مكانش من صلاحيات مثلا عباسية انه يشوفها ولما عباسية شافها اعتبر انها تغيير برغم انها جزء من تكوين الشخص
انا زهقت من الكتابة والكيبورد زفت وانا لازم انام وكمان حاجة اهم
انا محتاج انام بقى
بس للاسف مش عايز
هشوف حاجة تتاكل وكوباية شاى بشوية سكر محترمين
بيس يا بيبول

No comments: