Wednesday, July 18, 2012

فرحان وموجوع

عارف لما يبقى حد غالي على قلبك أوى والحد دا فجأة يلاقى النور اللى يطهر له حياته ويحل مشاكله
بتبقى فرحان له
حتى لو النور اللى جاله هيبعده عنك تماما
الألم بيعصر فيك كلك بشكل مجنون
زى ما يكون بيقتلك فى كل لحظة محروق بنار الفراق
بتبقى بتتوجع اوى على اللى بيحصل ومش عارف تتحرك ومش عارف تعمل حاجة
الوجع اكبر من ان يتم احتماله
انته شايف حد بيبعد
بس فى بعده هيتكون له حياة من غيرك حلوة
بس دا برده واجعك لانك مش هتبقى فى حياته
ولا هتقدر تسانده فيها
تبقى فرحان بالنور بتاعه اللى هيحصل المشكلات
لكن بتبقى بتتحرق من جواك
انا مؤمن بحاجات بتقول إن فى تلات احتمالات
الاول : ان الطريق يبقى احسن والحياة تبقى حلوة مع الحد دا
التانى : ان الحد دا النور ميكفيهوش ويروح يغلط تانى ويتخلى عن مبادؤه عسان حد غيرك
التالت : انه يتخلى عن كل حاجة ويفضل معاك ويحافظ عليك
انا عارف كل حاجة بس متوتر
الوجع مجنني
نفسي اسمع نفس الصوت كمان مرة واحدة بس
نفسي احس بنفس الاحساس كمان مرة واحدة بس
نفسي اكون معاها كمان يوم واحد بس
بس مش كل اللى بنتمناه بنلاقيه
وكمان منقدرش ننسي إن الأماني للأطفال وبس
دلوقتى وقت انهيار وبناء من جديد
مش قادر ابنى لانها استنفذتنى تماما
مش قادر حتى افكر فى البناء
ولا افكر فى ان فى فرحة هتيجي وتخلينى احسن
مش شايف قدامى من كتر همومي
بدوس على كل حاجة لانى مش عايز اى حاجة
مليش نفس اكتب هناك
ولا ليا نفس اخلى الناس تتابعني
ولا ليا نفس اعمل اى حاجة
حاسس ان النور دا سرق مني حد
وفى نفس الوقت انا عاجز قدام النور
وعاجز قدام الحد لانى مش هعرف اعمل اى حاجة تغير الحال
انا عاجز ودا مجننى
حاسس انى هعمل مصيبة فى مستقبلى بسبب الوجع دا
مش قادر انهى كل اللى عملته السنين دى
مش قادر اكسر كل دا
مش قادر انسي كل اللى كان
انا اصلا مبعرفش انسي حاجة
انا وجع ماشي على رجليه
مفيش تفسير تانى نهائى
عايز حد يلحقنى ويحتويني
مين يقدر يحتوي العقل المتمرد دا والقلب المجنون دا
مين يقدر يقرب مني ويريح قلبى من كل دا
محدش يقدر على اى حاجة
انا موجوع ومفيش حل غير انى افضل موجوع
واليومين الجايين جاي لى وجع اعظم واكبر :(
وبرده هبقى لوحدي
:"(

No comments: